Sluiten Inloggen
Support afbeelding

Support

Het is heel simpel om te bellen met Registratie.nl, want onze supportmedewerkers zitten voor je klaar om jouw specifieke vragen te beantwoorden.

Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Over het algemeen beantwoorden onze supportmedewerkers jouw antwoorden razendsnel. Dat komt omdat we met gestandaardiseerde pakketten werken en al onze mensen van de helpdesk uitstekend zijn ingewerkt.

Bellen mag ook

024 377 0880

E-mail ons

info@registratie.nl
Mobiele afbeelding

Hulp op afstand

Op afstand kunnen wij nagenoeg alles voor je inrichten en onderhouden. Is er een storing? Dat zien we vrijwel direct op grote monitoren die op ons kantoor hangen. Op deze manier houden we de webserver, spamservers en mailservers van alle klanten in de gaten. Ligt er een website uit, dan kunnen wij snel schakelen, omdat wij die vrijwel direct kunnen overzetten op een andere server.

Mobiele afbeelding

Over registratie.nl

Wat wij belangrijk vinden?

  • Wij houden ’t graag persoonlijk.
  • Wij voelen ons betrokken.
  • Wij willen behulpzaam zijn.
  • Wij zijn doelgericht.
  • Wij zijn flexibel.

Veelgestelde vragen

Waarom staan sommige domeinnamen in quarantaine?

Zodra een domeinnaam is opgezegd door de domeinnaamhouder, wordt die per vervaldatum in quarantaine geplaatst. Dit betekent in de praktijk dat zo’n domeinnaam technisch niet gebruikt kant worden en zo lang die in quarantaine staat ook niet geclaimd of geregistreerd kan worden door iemand anders dan de domeinnaamhouder. Als de domeinnaamhouder toestemming geeft, kan een domein uit quarantaine gehaald worden. Een nl. domeinnaam staat na opheffing 40 dagen in quarantaine. Na deze periode is de domeinnaam weer vrij op de markt en kan die opnieuw geregistreerd worden.

Mijn .nl domeinnaam staat in quarantaine. Hoe haal ik die eruit?

Staat je .nl domein in quarantaine, dan kun je een procedure bij een SIDN registrar starten. Let op; het opstarten van zo’n procedure kan bij elke SIDN registrar zoals Registratie.nl. Het is dus niet noodzakelijk zo’n procedure op te starten bij de partij die jouw domeinnaam registreerde. De registrar van jouw keuze treedt op als intermediair tussen de domeinnaamhouder en SIDN. De taak van SIDN is om te controleren of de aanvrager daadwerkelijk de houder is geweest van de domeinnaam. Komen gegevens overeen, dan wordt de domeinnaam geactiveerd. De procedure die de SIDN uitvoert, is niet gratis.

TIP: informeer altijd van te voren bij de registrar welke kosten in rekening worden gebracht.

Hoe kan ik een domeinnaam registeren bij Registratie.nl?

Belangrijk is dat je eerst een domeincheck uitvoert. Veel domeinen zijn bezet omdat iemand anders die registreerde. Via zo’n domeincheck ontdek je of de domeinnaam die jij op ’t oog hebt nog vrij is. Als die vrij is, oftewel beschikbaar is, kun je hem bestellen. Nadat je op de knop bestellen hebt geklikt, kun je een nieuw account aanmaken. Heb je al een account bij Registratie.nl? Gebruik die dan om je bestelproces af te ronden.

Wat is SIDN?

SIDN staat voor Stichting Internet Domeinregistratie Nederland. Sinds 1996 is SIDN verantwoordelijk voor de registraties en uitgiftes van .nl domeinnamen. Bovendien zorgt SIDN ervoor dat de .nl domeinnamen altijd beschikbaar zijn voor internetgebruikers.

Hoelang duurt 't voordat een domeinnaam echt van mij is?

In de meeste gevallen is het registreren van een domeinnaam in een werkdag gefikst. Het registreren van zogenoemde exotische domeinextensies zoals .dk .es .io .it .ro .ru of .se duurt over het algemeen wat langer.

Om een domeinnaam aan te vragen, die niet via onze website te bestellen is, kun je contact opnemen met onze supportafdeling. De supportmedewerker informeert je over de prijzen en de registratieprocedure van het gewenste domein.

Meer vragen?